FAQ czyli najczęściej zadawane pytania dotyczące sklepu AptusShop

FAQ czyli najczęściej zadawane pytania dotyczace AptusShop

W Państwa ofercie dotyczącej sklepu internetowego znajduje się projekt szaty graficznej. Co dokładnie wchodzi w skład tej usługi?

Pod pojęciem projektu graficznego mieści się zarówno projekt grafiki, kolorystyki i typografii, jak i wdrożenie tego projektu do sklepu (wykonywane po akceptacji szaty graficznej przez klienta). Projekt wdrażany jest zgodnie z zasadami optymalizacji grafiki (czas wczytywania), optymalizacji SEO oraz z uwzględnieniem standardów W3C.

Czy możecie wdrożyć nadesłany przeze mnie projekt graficzny?

Tak. Wycenę wdrożenia przedstawiamy po otrzymaniu projektu.

Czy istnieje dodatkowa opłata za zainstalowanie aplikacji sklepu na moim serwerze, czy jest to wliczone w cenę wykonania sklepu?

W ramach wykonania sklepu, bez dodatkowej opłaty instalujemy aplikację na serwerze wskazanym przez klienta, pod warunkiem, że serwer ten spełnia wymagania konieczne do współpracy z oprogramowaniem sklepu (wymagania te wypisane są w odpowiedzi na kolejne pytanie). Serwer przed instalacją sklepu musi posiadać zainstalowane wszystkie wymagane usługi i musi nam zostać przekazany zdalny dostęp do konta FTP oraz serwera bazy danych.
Jeżeli serwer klienta nie spełnia określonych wymogów, możemy zaoferować jego odpłatną konfigurację, która umożliwi zainstalowanie na nim aplikacji sklepu. Taka usługa rozliczana jest zgodnie z obowiązującą stawką godzinową.

Jakie są wymagania serwera odnośnie aplikacji sklepu? Jakie moduły powinny być na nim zainstalowane? Jaka baza danych?

Wymagania aplikacji:

  • Serwer WWW: Apache 2.0.x - 2.4.x
  • PHP 5.3.x - 5.6.x
  • Moduły PHP:
    • Moduł Calendar,
    • Moduł CURL (w przypadku płatności elektronicznych oraz wybranych integracji),
    • Moduł GD,
    • Moduł JSON,
    • Moduł mbstring,
    • Moduł MySQL,
    • Moduł OpenSSL (w przypadku płatności elektronicznych oraz wybranych integracji),
    • Moduł PCRE,
    • Moduł Session,
    • Moduł SimpleXML,
    • Moduł SOAP (w przypadku wybranych integracji),
    • Imagick (zalecany, niewymagany),
    • Zalecamy brak dodatkowych modułów „zabezpieczających” (np. Suhoshin patch).
  • IonCube Loader w wersji zgodnej z wersją PHP,
  • Baza danych: Mysql 5.1.x – 5.5.x.

Ile przestrzeni dyskowej zajmują skrypty oprogramowania sklepu?

Około 10 MB.

Ile potrzebuję miejsca w bazie danych?

W zależności od ilości zdjęć, długości opisów oraz wersji sklepu, wartość ta może być różna. Przeciętnie jest to 120 kB na każdy produkt. 1000 produktów to około 120 MB. W przypadku stosowania dużej ilości zdjęć, słowników oraz wykorzystania modułu portalowego czy modułów video – wartości te mogą być większe.

Jak długo trwa instalacja sklepu na moim serwerze?

Po zakończeniu prac nad sklepem, wykonujemy to zazwyczaj w ciągu 1-2 dni. Jeśli serwer jest dobrze skonfigurowany, to sama czynność instalacji i konfiguracji nie przekracza jednej godziny.

Powiedzmy, że przytrafił się jakiś błąd w aplikacji sklepu i coś nie działa, co wtedy?

Każdy sklep internetowy oparty na naszym oprogramowaniu jest objęty gwarancją, której czas trwania określa umowa.

Mam dużą bazę produktów (około 100 tys.), czy będą problemy z wydajnością aplikacji?

Nie, nasze oprogramowanie było projektowane z myślą o tego typu bazach, dlatego też nasz sklep internetowy będzie działać wydajnie i zapewni wygodną obsługę i aktualizację bazy.

Mam dużą bazę produktów połączoną z dużą ilością kategorii oraz wartości słownikowych. Czy możecie pomóc?

Tak, posiadamy gotowe rozwiązania pozwalające na obsługę specyficznego asortymentu bez utraty wydajności.

Czy jest to całkowicie wasz produkt, czy też powstał on w oparciu o inne oprogramowanie?

Jest to całkowicie nasz produkt, opracowany od początku do końca przez Aptus.pl Sp. z o.o. Sp.k.

Czy po wdrożeniu sklepu mogę liczyć na pomoc z Waszej strony?

Standardowo każdy sklep ma swojego opiekuna, który służy radą i pomocą w przypadku problemów.

Planuję duży sklep internetowy, czy możecie objąć go stałą opieką techniczną?

Tak, oferujemy również tego typu umowy. Zakres obowiązków i warunki są każdorazowo omawiane z klientem.

Posiadam własny serwer, ale nie jest on skonfigurowany i zoptymalizowany, czy mogę liczyć na waszą pomoc?

Oczywiście, oferujemy pełne wsparcie i konfigurację serwera (wraz z optymalizacją jego ustawień). Wycenę przedstawiamy po uzgodnieniu zakresu prac.

Chcesz otworzyć sklep? Dobrze trafiłeś!

Skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz kontaktowy - oddzwonimy!

  • 40-950 Katowice, Pl. Grunwaldzki 8-10 , IV p.
  • Nasze biuro czynne jest od poniedziałku do piątku
    w godzinach od 8:30 do 17:00