Inne funkcjonalności podstawowej wersji sklepu internetowego

Sklep internetowy - moduły dodatkowe (biuro obsługi klienta, newsletter, bestseller)

Poniżej przedstawiamy opis innych funkcjonalności, które wzbogacają sklep internetowy AptusShop.

Sprzedaż promocyjna

Administrator sklepu ma możliwość definiowania promocji, które obejmują określony (bądź nieokreślony) okres czasu oraz listę produktów nią objętych. Zakres dat obowiązywania wybranej promocji może być określony na poziomie definicji promocji, jak również osobno dla każdego z produktów podczas przypisywania go do wybranej promocji. W trakcie trwania promocji produkty nią objęte oferowane są na stronach sklepu po cenie promocyjnej (określonej w definicji produktu).

Newsletter

Moduł newslettera pozwala klientom sklepu dopisać swój adres e-mail do listy adresów, pod które będą wysyłane wiadomości ze sklepu (np. o promocjach czy wyprzedażach). Administrator sklepu może zarządzać listą adresów e-mail, grupami tematycznymi wiadomości oraz dokonywać wysyłki informacji (e-maili) do zarejestrowanych klientów. Oprogramowanie newslettera umożliwia import listów e-mail jako plików *.eml (przygotowanych przy pomocy programu pocztowego) lub tworzenie wiadomości bezpośrednio w panelu administracyjnym newslettera z wykorzystaniem wbudowanego kreatora wiadomości. Kreator umożliwia tworzenie wiadomości w oparciu o standardowy szablon graficzny. W ramach wdrożenia sklepu istnieje możliwość zamieszczenia logo w nagłówku tego szablonu.

Biuro obsługi klienta

Klient sklepu po złożeniu zamówienia ma możliwość prowadzenia korespondencji elektronicznej w związku ze złożonym zamówieniem. Może zapytać obsługę sklepu o stan realizacji zamówienia, termin wysyłki, czy złożyć reklamację. Cała korespondencja prowadzona jest za pośrednictwem strony sklepu i jest zachowywana w bazie danych w powiązaniu z konkretnym zamówieniem.

Rozbudowana wyszukiwarka z podpowiedziami

Wyszukiwanie produktów w sklepie to jedna z podstawowych czynności wykonywanych przez klientów. W celu usprawnienia wyszukiwania przygotowaliśmy kilka mechanizmów rozszerzających funkcjonowanie wyszukiwarki w sklepie:

  • podpowiadanie słów podczas wpisywania wyrazu do wyszukiwarki (z bazy słów znajdujących się w opisach produktów w sklepie);
  • podpowiadanie produktów (skrócona lista najlepiej spełniających kryteria wyszukiwania) na etapie wpisywania słów do wyszukiwarki;
  • korekta tłumaczenia słów - administrator może wprowadzić prawidłowe brzmienie dla najczęściej wpisywanych błędnie np. nazw producentów lub innych słów, co umożliwia automatyczną korektę.

Bestseller

Panel administracyjny posiada opcję tworzenia bestsellerów, czyli list produktów najczęściej kupowanych, które wyświetlane są klientom w specjalnej sekcji na stronach sklepu. Generowanie listy produktów odbywa się na podstawie złożonych przez klientów zamówień. Listę produktów w bestsellerze można również definiować ręcznie. Moduł bestsellera umożliwia też tworzenie list produktów w zawężeniu do określonej grupy towarowej bądź słownika (np. producenta). Można np. stworzyć listę "TOP10 AGD" zawierającą 10 najczęściej kupowanych produktów z działu AGD.

Zestawy promocyjne

Administrator ma możliwość tworzenia zestawów promocyjnych, które składają się z kilku produktów sprzedawanych łącznie. Definicja zestawu obejmuje listę produktów oraz jeden określony procentowo upust cenowy, który odliczany jest od cen wszystkich produktów wchodzących w skład danego zestawu. Klient może kupić pojedyncze produkty po normalnych cenach bądź cały zestaw produktów z określonym upustem cenowym.

Komentarze / oceny

Moduł umożliwia klientom sklepu wprowadzanie tekstowych recenzji i ocen (w skali 1-5) dla wybranych produktów. Panel administracyjny sklepu wyposażony jest w narzędzie służące do przeglądania i akceptowania nadsyłanych opinii.

Zobacz też

Przy okazji prezentowania wybranego produktu w sklepie, niekiedy warto także zainteresować go innymi produktami lub akcesoriami, które pasują do danego produktu. Panel administracyjny umożliwia tworzenie listy produktów skojarzonych z danym produktem. Lista produktów skojarzonych wyświetlana jest na stronie z opisem szczegółowym produktu w sekcji „zobacz też”.

Załączniki do produktów

Panel administracyjny sklepu internetowego jest wyposażony w możliwość załączania plików (załączników) do produktów. Klienci sklepu mogą pobierać umieszczone pliki podczas przeglądania strony z opisem szczegółowym produktu.

Formularz zapytania

Na wybranej stronie informacyjnej można zamieścić formularz, który umożliwia klientowi wysłanie zapytania bezpośrednio z poziomu strony www, bez konieczności użycia programu pocztowego. Formularz ten zawiera następujące pola: Imię i nazwisko, Firma, Adres e-mail, Telefon, Temat wiadomości, Treść wiadomości.

Powiadom znajomego

Osoba przeglądająca stronę z opisem produktu może wypełnić formularz, którego wysłanie spowoduje przesłanie opisu produktu wraz ze zdjęciem pod wskazany w formularzu adres e-mail.

Obsługa drukarek fiskalnych

Panel administracyjny sklepu daje możliwość wysłania odnośnie wybranego zamówienia żądania wydruku paragonu do drukarki fiskalnej. Sklep obsługuje drukarki fiskalne zgodne z protokołem komunikacyjnym Posnet Thermal. Integracja z innymi drukarkami możliwa jest na indywidualne zlecenie.

Wersja do druku strony z opisem produktu

Moduł "wersja do druku" pozwala na wydruk ulotki o produkcie wraz ze zdjęciem, a także znakiem firmowym i adresem sklepu internetowego sprzedawcy. Wydruk odbywa się poprzez generowany przez sklep plik PDF zawierający pełną kartę produktu oraz opis z uwzględnieniem formatowania tekstu wprowadzonego w opisie produktu. W celu umożliwienia poprawnego generowania plików PDF, opis produktu musi być przez administratora wprowadzony bez użyciu tagów HTML.

Zapytaj o produkt

Klient sklepu ma możliwość wysłania zapytania z poziomu strony z opisem produktu, wypełniając formularz, który zawiera 2 pola: Treść pytania, Adres e-mail. Pytanie trafia do panelu administracyjnego, a administrator ma możliwość jednokrotnego wysłania odpowiedzi do klienta na podany przez niego adres e-mail.

Negocjowanie zamówień (negocjacja cen)

Moduł „negocjacja zamówień” umożliwia klientom proponowanie łącznej ceny zamówienia przed finalnym jego złożeniem. Informacja o tego typu propozycji pojawia się w panelu administracyjnym oraz jest wysyłana mailem do administratora sklepu. W panelu istnieje możliwość zaakceptowania propozycji klienta (i stworzenia w ten sposób zamówienia), odrzucenia propozycji (o czym klient jest informowany mailem) lub też złożenia kontrpropozycji. W przypadku zaakceptowania tej ostatniej przez klienta, zostaje złożone automatycznie nowe zamówienie o wartości wynegocjowanej poprzez moduł.

Odzyskiwanie zamówień

Zdarza się, że klient z różnych przyczyn nie kończy procesu składania zamówienia (np. w wyniku utraty połączenia z internetem). Oprogramowanie sklepu wykrywa taką sytuację i jeżeli znany jest adres e-mail tego klienta, system po kilku godzinach przesyła przypomnienie z linkiem, którego otwarcie umożliwia odzyskanie zawartości koszyka oraz wprowadzonych danych użytkownika (nawet jeśli użytkownik nie zarejestrował się).

Obsługa wielu walut

Panel administracyjny umożliwia ręczne wprowadzanie kursów walut Euro i USD. Możliwe jest także pobieranie aktualnych (na dany dzień) kursów tych walut, które publikowane są w serwisie internetowym NBP. Ceny produktów w sklepie wprowadzane są wyłącznie w PLN, ale klienci mogą automatycznie przeliczyć je na Dolary lub Euro na podstawie wprowadzonej, podstawowej ceny produktu w PLN oraz kursu średniego NBP. Bez względu na wybraną walutę, w koszyku oraz później w zamówieniu produkty zapamiętywane są zawsze w cenach wyrażonych w PLN. Możliwość pobierania danych z serwisu internetowego NBP uzależniona jest od udostępniania tych danych przez serwis NBP. W przypadku zmiany sposobu udostępniania danych lub ich wyłączenia przez NBP, moduł działa wyłącznie w zakresie możliwości ręcznego wprowadzania kursów walut poprzez panel administracyjny sklepu.

Powiadamianie o zmianie ceny produktu

Użytkownik ma możliwość wpisania na karcie produktu swojego adresu e-mail z zaznaczeniem, aby sklep jednokrotnie powiadomił go w przypadku, gdyby cena tego produktu uległa zmianie.

Powiadamianie o dostępności produktu

Użytkownik ma możliwość wpisania na karcie produktu swojego adresu e-mail z zaznaczeniem, aby sklep jednokrotnie powiadomił go, gdy produkt ten będzie ponownie dostępny w sprzedaży.

Chmura tagów

Chumura tagów to sekcja (okienko) strony internetowej, która wyświetla ważniejsze słowa kluczowe (pochodzące z treści zapisanej w bazie danych sklepu) z użyciem różnych wielkości czcionek. Zadaniem chmury tagów jest zwiększenie efektywności promocji serwisu w wyszukiwarkach.


Chcesz otworzyć sklep? Dobrze trafiłeś!

Skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz kontaktowy - oddzwonimy!

  • 40-950 Katowice, Pl. Grunwaldzki 8-10 , IV p.
  • Nasze biuro czynne jest od poniedziałku do piątku
    w godzinach od 8:30 do 17:00