Program partnerski w sklepie internetowym

Program partnerski w sklepie internetowy, programy partnerskie

Umiejętność pozyskiwania nowych klientów oraz partnerów biznesowych jest kluczem do sukcesu każdego sklepu internetowego. Strategie SEO (wspierane przez oprogramowanie AptusShop), działania SEM czy reklama internetowa to podstawowe możliwości promocji w Sieci. Kolejną możliwością jest stworzenie Programu Partnerskiego, który pozwoli pozyskać nowych klientów sklepu, dzięki linkom lub produktom umieszczanym na stronach WWW partnerów, w zamian za prowizję od uzyskanej sprzedaży.

Moduł programu partnerskiego posiadamy w kilku wariantach, dlatego poniższy opis prosimy traktować wyłącznie jako propozycję, która wymaga doprecyzowania. Jeżeli są Państwo zainteresowani tego typu funkcjonalnością prosimy o kontakt w celu określenia Państwa indywidualnych potrzeb.

Program partnerski

W ramach podjętej współpracy, pozyskani partnerzy umieszczają odnośniki do promowanego sklepu na własnych stronach internetowych. Działanie oferowanego przez nas modułu programu partnerskiego polega na tym, że każde wejście na stronę sklepu jest odnotowane w jego bazie danych poprzez link partnerski. Dzięki temu rejestrujący się klient przypisywany jest do odpowiedniego partnera, a na podstawie takich wpisów i złożonych zamówień naliczane są prowizje.

System nalicza procentowe prowizje za każde zrealizowane zamówienie, które jest oznaczone jako partnerskie. Dodatkowo istnieje możliwość zdefiniowania pewnych zdarzeń (np. rejestracji klienta, rejestracji do newslettera, napisania komentarza itp.), za które partner może otrzymywać premie kwotowe naliczane automatycznie przez oprogramowanie sklepu internetowego.

W proponowanym przez nas module każdy partner otrzymuje dostęp do specjalnego panelu partnera, gdzie po zalogowaniu, może on przeglądać wpłaty uznaniowe oraz należne mu prowizje. Dostępna jest także opcja wprowadzania informacji o własnych fakturach prowizyjnych, czy też przeglądania informacji o stanie ich rozliczenia.

W panelu partnera dostępne są ponadto statystyki:

  • klientów – ilość wejść z URL'em od partnera;
  • lista adresów wraz z ilością wejść, ip klienta;
  • zamówień – numer zamówienia, data złożenia zamówienia, status zamówienia, miasto, kwota zamówienia, wraz z informacją o sumarycznej naliczonej prowizji za okres;
  • wartość naliczonych prowizji nadanych ręcznie oraz wartość prowizji za zdarzenia dodatkowe.

W panelu administratora sklepu pojawia się opcja zarządzania partnerami. Administrator ma możliwość:

  • zakładania i edytowania partnerów;
  • ustalania/zmian prowizji;
  • wpisywania ręcznie wynagrodzenia uznaniowego dla partnera wraz z informacją z jakiego tytułu wynagrodzenie zostało przyznane;
  • wprowadzania informacji o wystawionych przez partnera fakturach oraz rozliczeniach (wypłatach);
  • ustalania długości ważności pliku cookie identyfikującego użytkownika (jako wejście od partnera);
  • ustalania czasu określającego, jak długo zamówienia od zarejestrowanego klienta są rozliczane jako prowizyjne.

Administrator otrzymuje też dostęp do następujących opcji, raportów i statystyk:

  • wyszukiwanie partnerów,
  • przeglądanie aktywności partnerów (w określonym zakresie dat) oraz wyświetlanie następujących podsumowań:
    • sprzedaż łącznie,
    • wykaz sprzedanych produktów,
    • ilość zamówień,
    • wartość zamówień,
    • wartość zamówień niezrealizowanych,
    • wartość prowizji.

W panelu administratora znajdują się także dwa rejestry, w których można wprowadzać:

  • artykuły z linkiem do sklepu (identyfikator dla danego partnera dodawany jest automatycznie),
  • bannery (jpg, gif, flash) wraz z kodem html do wstawienia na stronę (identyfikator dla danego partnera dodawany jest automatycznie).

Dla każdego z tych elementów można określić, czy ma on być dostępny dla wszystkich partnerów, czy tylko dla wybranych.

Dodatkowo, każdy partner w panelu uzyskuje instrukcję jak budować adresy URL, które będą wyświetlane na jego stronach.

Partner może promować sklep internetowy poprzez:

  • linki we własnych tekstach, boksy z informacjami itp.;
  • bannery udostępniane przez administratora sklepu;
  • publikację fragmentów artykułów udostępnianych przez administratora sklepu.

Dla bardziej wymagających partnerów może zostać przygotowana bardziej zaawansowana wersja pozwalająca na eksport produktów, zdjęć, opisów i cen poprzez pliki XML i protokół SOAP (webservices). W tym przypadku w panelu administratora pojawia się opcja ustalania, jakie produkty mają być wysłane oraz wyboru przesyłanych pól dla każdego partnera z osobna.


Chcesz otworzyć sklep? Dobrze trafiłeś!

Skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz kontaktowy - oddzwonimy!

  • 40-950 Katowice, Pl. Grunwaldzki 8-10 , IV p.
  • Nasze biuro czynne jest od poniedziałku do piątku
    w godzinach od 8:30 do 17:00