Filtrowanie produktów w sklepie internetowym

Filtrowanie produktów w sklepie, filtry, słowniki, opis słownikowy

Sklep internetowy powinien zapewnić klientowi możliwie największą wygodę wyszukiwania produktów. W przypadku sklepów o dużym asortymencie proces ten staje się coraz bardziej czasochłonny i męczący. Standardowy mechanizm wyszukiwania daje możliwość wyboru produktów na podstawie ich przynależności do określonej grupy towarowej. Użytkownik może również przeszukać bazę produktów, wpisując poszukiwaną frazę do wyszukiwarki tekstowej, czy dokonać jednokrotnego wyboru wskazanej wartości z wybranego słownika (wyświetlając np. produkty danego producenta).

Dynamiczne filtrowanie produktów

Aby poprawić nawigację i proces wyszukiwania asortymentu proponujemy rozwiązanie umożliwiające klientom wyświetlenie produktów, które spełniają kilka kryteriów jednocześnie na podstawie zdefiniowanych w systemie słowników. Użytkownik widzi możliwe do wyboru kryteria słownikowe i może za pomocą kilku kliknięć zawęzić wyświetlony asortyment tak, aby posiadał on określone cechy.

Wyobraźmy sobie bazę produktów medycznych, które opisane są słownikami: część ciała (twarz, oczy, dłonie, itp.), postać (np. kapsułki, krem, tabletki, krople), producent, płeć. Każdy z produktów w bazie powinien, oprócz przypisania do grupy towarowej, zawierać również przypisane wartości z wymienionych słowników. Użytkownik widzi na stronie sklepu istniejące słowniki i może kolejno zawężać wyszukiwanie, dokonując wyboru np. produktów do oczu w postaci kropli czy np. kremów do twarzy dla kobiet ze wskazaniem określonego producenta. Użytkownik w kilku krokach ustawia filtr, który wyświetla tylko te produkty, które spełniają zaznaczone kryteria (wartości w wybranych słownikach).

Zawężenie wyświetlanej listy produktów poprzez wybór kilku kryteriów słownikowych można łączyć z jednoczesnym wyborem wskazanej grupy towarowej bądź frazy wpisanej w wyszukiwarkę tekstową. Daje to dodatkową możliwośc filtrowania.

System za każdym wyborem kryterium przez użytkownika aktualizuje nie tylko listę wyświetlanych produktów, ale także dostępne wartości słowników, związane z aktualnie wyświetlaną listą produktów. Dzięki temu wraz z ograniczeniem listy produktów, zawęża się jednocześnie wykaz kryteriów (słowników), w obrębie których można dokonać kolejnego zawężenia.

Ilość słowników oraz słów do nich przypisanych w systemie nie podlega ograniczeniom ilościowym. Precyzyjny i rozbudowany opis słownikowy może znacząco przyczynić się do poprawy nawigacji w sklepie internetowym, dzięki czemu czas dotarcia przez klienta do produktu o poszukiwanych cechach będzie krótszy.

Dla dużych sklepów przygotowaliśmy specjalne mechanizmy wyszukiwania, które działają wydajnie nawet dla dużych ilości produktów (powyżej 5.000) oraz dziesiątek tysięcy słów w słownikach.

Automatyczne grupowanie produktów

System sklepu może także automatycznie generować powiązania produktów ze słownikami na podstawie innych informacji, które znajdują się w bazie danych. Takie rozwiązanie może znaleźć zastosowanie np. w tworzeniu słowników określających zakresy cen czy zakresy wag. Dla przykładu wyobraźmy sobie, że chcemy opisać bazę produktów słownikiem "Ciężar", który będzie posiadał następujące wartości: "produkty do 1kG", "produkty od 1kg do 5kg", "produkty powyżej 5kg". Moduł automatycznego grupowania produktów przy takiej definicji będzie okresowo (np. co kilka godzin) przeglądał wszystkie produkty w bazie danych i zapisywał wartości słownika dla każdego produktu na podstawie parametru wagi, który został wcześniej zdefiniowany przez administratora.

Rozbudowa systemu słownikowego

Na indywidualne zlecenie istnieje możliwość rozbudowania modułu słowników tak, aby każde słowo w słowniku mogło mieć przypisane zdjęcie (lub ikonę) wykorzystane do prezentacji na stronie z opisem produktu. Inną opcją może być np. umożliwienie tworzenia stron informacyjnych (edytowanych w panelu administratora), które opisują każde słowo ze słownika. Może być to przydatne np. do tworzenia opisów producenta, notki biograficznej o autorze itp.


Chcesz otworzyć sklep? Dobrze trafiłeś!

Skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz kontaktowy - oddzwonimy!

  • 40-950 Katowice, Pl. Grunwaldzki 8-10 , IV p.
  • Nasze biuro czynne jest od poniedziałku do piątku
    w godzinach od 8:30 do 17:00