Najnowsze wpisy

Jak z zyskiem prowadzić sklep internetowy?
Rozmowa z Tomaszem Wincenciakiem – właścicielem sklepu StrefaKierowcy.pl, laureatem tegorocznego rankingu Ceneo Zaufane Opinie. Swoją działalność gospodarczą prowadzi od kilku lat. Z czytelnikami serwisu MamBiznes.pl postanowił podzielić się doświadczeniem i kilkoma radami, jak zdobyć zaufanie klientów e-sklepu.

Jak przyciągnąć klientów do e-sklepu
Coraz częściej internetowi sprzedawcy muszą szukać sposobów na to, jak sprawić, aby strona sklepu pojawiała się użytkownikom w wynikach wyszukiwania na dobrym miejscu. Jest kilka sposobów na to, jak przyciągnąć ich na naszą stronę.

Więcej czasu na dostosowanie e-sklepu do nowego prawa
Wydaje się, że póki co właściciele sklepów internetowych, którzy powątpiewali, że uda im się dostosować sklep internetowy do unijnego prawa przed 13 czerwca, mogą trochę odetchnąć. Sejm uchwalił vacatio legis, które ma potrwać do końca roku.

Jak wybrać oprogramowanie sklepu internetowego?
Dobre oprogramowanie e-sklepu to podstawa. Problem polega na tym, że każdy trochę inaczej to określenie interpretuje. Na co warto zwrócić uwagę, wybierając soft pod własny sklep internetowy?

Znamy zwycięzców rankingu Ceneo
Ranking Zaufane Opinie po raz kolejny wyłonił najbardziej wiarygodne e-sklepy. Wśród zwycięzców znalazły się witryny oparte na oprogramowaniu AptusShop.W tym roku milion użytkowników porównywarki Ceneo za najlepszy sklep w kategorii motoryzacja uznało StrefęKierowcy.pl. Powód do satysfakcji mogą mieć również właściciele internetowej apteki Cefarm24.pl – ich witryna zajęła drugie miejsce (kategoria zdrowie i uroda).
![Motywacje i nawyki konsumentów w sieci prześwietlone! [Infografika]](/content/images/blog/motywacje-i-nawyki-konsumentow-w-sieci-przeswietlone-infografika/nawyki-konsumentow.jpg)
Motywacje i nawyki konsumentów w sieci prześwietlone! [Infografika]
Czym e-sklepy przyciągają, a czym zrażają do siebie klientów? Vouchercloud wziął pod psychologiczną lupę zachowania e-konsumentów i ich przyzwyczajenia, by dowiedzieć się, co tak naprawdę motywuje ich do zakupów w Internecie.

Sklepy subskrypcyjne – co to takiego?
Od jakiegoś czasu, również na polskim rynku internetowym, działają sklepy subskrypcyjne. Sklepy te sprzedają na zasadzie modelu abonamentowego, otrzymujesz od nich paczki przy zapisaniu się na wysyłkę raz w miesiącu przez okres 1, 3, 6, czy 12 miesięcy. Najczęściej sklepy te działają w dwóch wersjach – w tzw. modelu discovery lub modelu convenience. Propozycja jest z pewnością ciekawa.

Wygoda kupowania przez Internet, czyli cechy sklepów użytecznych cz. 2
W ostatnim wpisie poruszyłam temat użyteczności sklepów internetowych i zgodnie z obietnicą – dziś kontynuacja. Ostatni wpis skończyłam na konieczności wspierania klientów przy procesie wyszukiwania (korekta „literówek” w momencie korzystania z wyszukiwarek).
Jednak oprócz wsparcia na etapie wyszukiwania produktów, ważne jest również, by pomagać potencjalnym klientom wtedy, gdy składają zamówienie.

Wygoda kupowania przez Internet, czyli cechy sklepów użytecznych część 1
Zdarza się Wam pewnie czasem trafiać na sklepy internetowe, które są mało intuicyjne, a poruszanie się po nich sprawia spore trudności – trudno znaleźć wyszukiwarkę, odnalezienie konkretnego produktu sprawia problem, nie wspominając już o realizacji zamówienia. Niektóre strony, sklepy internetowe nie są użyteczne.

Dropshipping, czyli sklep internetowy bez własnego towaru
W przypadku sklepów internetowych, masz dziś możliwość zrezygnowania z własnego towaru – magazynowania go, więc koszty założenia firmy znacznie się obniżą. Prowadzisz własny sklep, ale korzystasz z zasobów hurtowni, z którą (bądź, z którymi) nawiązujesz współpracę. Model taki nazywany jest dropshippingiem (lub drop ship).