AptusBlog, czyli media i e-commerce w pigułce

Na święta Bożego Narodzenia kupujemy więcej przez Internet

27.11.2014

Ostatnie lata zapisały się w historii ludzkości jako czas dynamicznych zmian, rozwoju nowoczesnych technologii oraz wzrostu znaczenia wiedzy. Współczesny człowiek żyje w świecie, który jest stechnicyzowany, zaplanowany i wyznaczony.

Jest on częścią społeczeństwa ponowoczesnego, tworzonego przez konsumentów bogactwa i różnorodności zasypywanych przez sklepowe półki, ale jak się okazuje, nie tylko. Obecnie nowe trendy w sferze transakcji zakupu wyznacza Internet.

Współczesne przedsiębiorstwa, by móc utrzymać się na konkurencyjnym i wymagającym rynku muszą poszerzać swoją działalność, co dotyczy obecności w sieci. Tworzą więc rynek e-commerce.

Reklama sklepu na Facebooku

Służy on do zwierania transakcji handlowych drogą elektroniczną, czyli za pośrednictwem Internetu. Tego typu działania mogą zostać zrealizowane np. dzięki sieci www (World Wide Web). Pod pojęciem e-commerce kryje się wszystko, zaczynając od nazwy domeny, poprzez sprzedaż plików z muzyką lub książkami, do fizycznej sprzedaży produktów takich, jak DVD oraz ubrania. Zamówiony produkt trafia prosto pod drzwi klienta. Jest to niewątpliwie atut tego typu transakcji.

O popularności sklepów internetowych świadczą statystyki. Niekwestionowanie zakupy on-line powoli zaczynają wypierać tradycyjne formy handlu. Jaki jest tego powód? Przede wszystkim wygoda oraz oszczędność. Każdego dnia miliony osób przeglądają strony internetowe w poszukiwaniu „produktu dla siebie”.

Warto zastanowić się, czy w tzw. „gorącym okresie w handlu”, którym jest czas przedświąteczny, również zwiększa się sprzedaż on-line. Należy zacząć od tego, że każdy z nas jest bardzo zapracowany, ludzie nie mają obecnie czasu dla rodzin, nie mogą go przeznaczyć na przyjemności i rozrywkę, a co dopiero na zakupy.

Dobrą alternatywą stają się tutaj niewątpliwie popularne centra handlowe i hipermarkety, jednak szukając świątecznych prezentów dla bliskich, wolimy unikać takich miejsc. Mało urozmaicone produkty, często wygórowane ceny, np. zabawek, no i kolejki, tłok. Wszystko to odpycha potencjalnego konsumenta, który przygotowuje się do Świąt Bożego Narodzenia.


W obliczu takiej sytuacji, ten sam konsument zasiada wieczorem przed komputerem i dokonuje zakupu nawet w późnych godzinach wieczornych. Nie ma ku temu żadnych przeszkód. Można sobie wyobrazić, że w ten sam sposób czyni połowa, jeśli nie więcej społeczeństwa w Polsce.
Każdy pragnie zdążyć z zakupami świątecznymi, mieć prezenty dla bliskich na czas. Korzystając ze sklepów internetowych, konsumenci dokonują wyborów w sposób racjonalny dla siebie. Racjonalność działania polskich użytkowników przejawia się w dążeniu do zakupów tanich oraz dobrych jakościowo. Te dwa motywy: „dobra cena” oraz „wysoka jakość” kupowanych produktów niezmiennie rywalizują ze sobą. Najbardziej zadowolonym nabywcą jest ten, który będzie miał poczucie, że nabył produkt wysokiej jakości w przystępnej cenie.

Wzrastająca popularność zakupów w sieci, przejawiająca się głównie w okresie świąt Bożego Narodzenia, wynika z wielu pozytywnych stron takich zakupów, skłaniających użytkowników do ich dokonania. Bez wątpienia największym atutem jest czas, którego najzwyczajniej Polakom brakuje, a także zróżnicowana oferta produktowa. W Internecie szuka się prezentów, którymi pragniemy obdarować najbliższych w Wigilię. Biorąc pod uwagę fakt, że jesteśmy społeczeństwem ponowoczesnym, a przy tym konsumpcyjnym, zakupy w sieci dają nam nie tyle, co oszczędność pieniędzy oraz czasu, ale i satysfakcję. Z kolei okazja, jaką są święta, nierzadko staje się po prostu pretekstem do tego, by zapoznać się z bogatą ofertą produktową znanych marek. Z racji zbliżających się świąt, warto już teraz włączyć komputer i zacząć szukać wyjątkowych upominków, które znajdą się później pod choinką.


Jakub Lewandowski Stevedesign.com.pl

Przetestuj bezpłatnie AptusShop!×
Oferujemy możliwość bezpłatnego zapoznania się z funkcjonalnością sklepu internetowego AptusShop przez okres 3 tygodni. Bez żadnych zobowiązań z Twojej strony uruchomimy w pełni działający sklep wraz z panelem administracyjnym pod testowym adresem.
Wersja demonstracyjna oprogramowania sklepu internetowego AptusShop

Administratorem danych osobowych jest Aptus.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Plac Pod Lipami 5, 40-476 Katowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000348810, NIP: 6342737712, REGON 241453835, kapitał zakładowy: 120.000,00 zł. Więcej informacji nt. ochrony danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.