Ups, coś nie działa, czyli problemy techniczne
Błędy wyświetlania wiadomości newslettera zdarzają się dość często, między innymi w związku ze sporą ilością graficznych elementów, jakie się w nich znajdują. Nie wiesz, za pomocą jakiego urządzenia oraz jakiej przeglądarki, czy przez jaki program pocztowy Twój adresat odbierze maila (zwłaszcza w dobie dynamicznego wzrostu popularności mobilnego Internetu).Dlatego też, oprócz testowania wiadomości email przed ich wysyłaniem, warto umieścić linka, który będzie umożliwiał wyświetlenie Twojemu klientowi newslettera w oknie przeglądarki (przykładowo, „Wiadomość nie wyświetla się poprawnie? Otwórz w oknie przeglądarki, klikając w ten link”).

Błędy z poprawnym wyświetlaniem to nie jedyne techniczne usterki newslettera. Jest ich więcej, innym przykładem mogą być niedziałające linki lub brak przycisków „call to action” tam, gdzie miały być (lub wydawałoby się, że powinny). Sporym problemem jest też błędne przekierowanie do landing page oraz inne drobne lub większe niedociągnięcia.
Brzydki design oraz przekoloryzowane, przepełnione grafiką i kolorystyką wiadomości. Wiadomo, że wyglądem wiadomości masz trafić do swoich klientów, ale nie rób z nich jarmarku – nie stosuj wszystkich dostępnych czcionek oraz kolorów, nie wrzucaj do wiadomości bezsensownych zdjęć, grafik, które nijak się mają do treści. Stosuj zasady typografii, również w tak krótkich przekazach.
Skupiając się na samej treści wiadomości, częstym błędem jest wysyłanie ich w sposób masowy, czyli kompletnie bez personalizacji maili. Tworzenie wiadomości bardziej personalnych, umożliwiają Ci dziś narzędzia informatyczne, nie musimy w każdym mailu „ręcznie” zmieniać powitania, czy każdorazowo zaglądać, jakie preferencje kategorii zaznaczył klient.
Kiepski mailing zostanie szybko uznany przez Twoich klientów za typowy spam, co skończy się rezygnacją z subskrypcji lub zerowym efektem z prowadzenia działań (będą one zwyczajnie nieskuteczne). Warto pamiętać o tym, że email marketing wymaga przygotowania technicznego, ale i merytorycznego.
Aby odpowiednio przygotować wiadomości dla swoich klientów oraz jednocześnie unikać wpadek , musisz poznać oczekiwania, potrzeby swoich kupujących. Powinieneś również wiedzieć, w jaki sposób budować skuteczne przekazy, komunikować się przez wiadomości w ramach newslettera. Potrzebne Ci jest z jednej strony dobre narzędzie pracy (specjalne narzędzie do tworzenia kampanii w ramach email marketingu), a z drugiej strony wiedza marketingowa oraz kreatywne podejście do tematu.