Jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym – up-selling i cross-selling (część II)

Sklep internetowy - up-selling

Przedstawiamy kilka narzędzi do up-sellingu, czyli takich, które pozwolą nam na podwyższenie wartości każdej transakcji, poprzez zaoferowanie klientowi alternatywnego
produktu o wyższej cenie.

W poprzedniej części naszego artykułu, o możliwościach zwiększania wartości zamówień od klientów w naszym sklepie internetowym, omówiliśmy sobie służące temu techniki do cross-sellingu. Przedstawiliśmy tam sposoby sprzedaży krzyżowej, dzięki której możemy zachęcić odwiedzającego do zakupu produktów dodatkowych podczas składania każdorazowego zamówienia. W tej części publikacji przedstawimy z kolei kilka narzędzi do up-sellingu, czyli takich, które pozwolą nam na podwyższenie wartości każdej transakcji, poprzez zaoferowanie klientowi alternatywnego
produktu o wyższej jakości, a co za tym idzie – wyższej cenie.

Podczas codziennej pracy jako administrator systemu e-commerce firmy Aptus, już w podstawowej wersji oprogramowania tej platformy sprzedażowej mamy do dyspozycji szereg funkcjonalności, które jesteśmy w stanie w tym celu użyć. I tak jak w przypadku omawianych poprzednio modułów do cross-sellingu, możemy na przykład z powodzeniem skorzystać z mechanizmu ‚produktów podobnych’, który pokaże użytkownikowi w podpowiedziach inne wyroby wykorzystujące cechy (słowniki) przypisane do przeglądanego właśnie przez niego towaru. Dzięki temu sklep internetowy zaproponuje odwiedzającemu alternatywny asortyment, również ten droższy, cechujący się jednak wciąż podobnymi kryteriami poszukiwanymi przez klienta. Także i w tym przypadku będzie on mógł odhaczyć część wybranych warunków, aby zawęzić sugestie serwisu sprzedażowego wobec prezentacji pozostałej oferty.

Również korzystając z możliwości tworzenia serii w sklepie internetowym Aptusshop mamy okazję zastosowania techniki up-sellingu w celu powiększania wartości zamówień od naszych klientów. System sprzedażowy umożliwia utworzenie kolekcji towarów dostępnych w jego ofercie i pokazywania ich odwiedzającemu serwis w osobnej zakładce na karcie wyświetlonego produktu. Decydując się na zaznaczenie w edycji danej serii opcji pokazywania tylko droższego asortymentu, mamy możliwość w prosty i sprawny sposób zaaplikować kolejne narzędzie do up-sellingu w naszej działalności i skutecznie wpłynąć na zwiększenie wartości koszyka zamawiającego.

Oczywiście możemy jeszcze bardziej wykorzystać sposobność zastosowania technik up-sellingu podczas sprzedaży w Internecie. Oprócz funkcjonalności standardowych, dostępnych w podstawowym oprogramowaniu, sklep internetowy Aptusshop oferuje także moduły dodatkowe, które pozwolą zmaksymalizować zysk podczas pojedynczej transakcji. Mowa tutaj o module wielopaków oraz zamienników.

W pierwszym z nich administrator e-sklepu może zdefiniować dodatkową cenę dla danego produktu, przy zakupie odpowiednio większej jego ilości, oraz konkretną ilość, jaką trzeba nabyć w pakiecie, aby z tej ceny skorzystać. Dzięki temu klientowi proponowany jest zakup interesującego go towaru w większym zestawie, a co za tym idzie – zwiększana jest wartość koszyka podczas transakcji sprzedaży.

Z pomocą drugiego natomiast, zarządzający systemem e-commerce ma możliwość dopisania wybranego przez siebie produktu, jako sugerowanego zamiennika dla innej pozycji w ofercie witryny. Czym sprawnie może skierować zainteresowanie konsumenta na inny, nawet droższy wyrób i zachęcić go do jego nabycia.

Jak zatem wynika z obu części tego artykułu, prowadząc działalność w sieci, nie musimy ograniczać się do standardowej oferty dla odwiedzających naszą stronę w Internecie. Mamy również szansę aktywnie wpływać na decyzje podejmowane przez korzystających z niej klientów. Możliwe jest to z pomocą narzędzi zarówno do cross-sellingu, jak i up-sellingu, które omówiliśmy w obu częściach niniejszej publikacji. A z których mamy sposobność skorzystać w nawet najprostszym e-sklepie zbudowanym na oprogramowaniu firmy Aptus, dzięki jego bogatym funkcjom standardowym.

Nic nie stoi ponadto na przeszkodzie, abyśmy w utworzonym serwisie wdrożyli również inne dodatkowe rozszerzenia. Które w połączeniu z rozwiązaniami podstawowymi, pozwolą na maksymalne zwiększenie wartości koszyka w naszym sklepie internetowym.

Jak zatem widzimy, decydując się na uruchomienie swojej platformy sprzedażowej, mamy do dyspozycji całkiem sporo mechanizmów zarówno do cross-sellingu, jak i up-sellingu, które możemy efektywnie w niej wykorzystać. I tylko od nas będzie zależało, czy zechcemy dzięki nim zwiększać wartość zamówień od naszych klientów.