Strona internetowa dla psychoterapeuty?

B

Działając na rynku przynajmniej kilka lub kilkanaście lat można mieć jako psychoterapeuta dość wyrobioną pozycję. Dodatkowo ludzie zapamiętują miejsce, kojarzą osobę z nazwiska, polecają znajomym. Gabinet takiego psychoterapeuty już „rozkręcony” może całkiem nieźle działać bez strony internetowej. W zdecydowanie gorszej sytuacji są ci dopiero startujący ze swoim gabinetem.

Nawet jeśli pracują w zawodzie jakiś czas, często naprawdę długo i faktycznie są kompetentni, to pracując pod szyldem poradni lub ośrodków zdrowia to ze swoją działalnością na rynku są najczęściej po prostu nowi. Jeśli dodamy do tego fakt, że gabinet rusza na terenie dużego miasta, konkurencji niestety nie zabraknie. Kto nie wierzy, niech wpisze hasło psychoterapia indywidualna Katowice, psychoterapia Gliwice, Kraków, lub Warszawa, psycholog Poznań… itp.

Strona internetowa pozwala więc skutecznie zaistnieć na rynku, przyciągnąć uwagę osób z jakiegoś powodu zainteresowanych podjęciem leczenia, czy przygniecionych jakimś kryzysem. Dobrze zaplanowana treść pozwala zainteresowanemu przynajmniej wstępnie zorientować się w ofercie, dowiedzieć kiedy można się umówić, ile kosztuje wizyta, a także do kogo się umawia. Psychoterapeuta tym samym oszczędza sobie wielu pytań, jakie pacjent/klient może zadać przez telefon – w jakim nurcie terapeuta pracuje, czy prowadzi psychoterapię dorosłych, młodzieży, czy może także par.

Adres strony, najlepiej z krótkim opisem działalności psychoterapeuta może dodatkowo umieszczać między innymi na forach psychologicznych, czy serwisach z bazami firm na terenie danego miasta lub regionu, w pewnych warunkach także na portalach społecznościowych. Działa to trochę jak dobra wizytówka – ponieważ adres strony często jest zarazem aktywnym linkiem do niej.

Idąc tym tropem ważny jest sam adres – prawdopodobnie im bliższy temu, co ludzie mogą wpisywać w wyszukiwarce, tym lepiej – adres szybciej zapada w pamięć i wyżej wyświetla się w wyszukiwarce. Osoby zainteresowane podjęciem psychoterapii często mają za sobą wizytę lub wizyty lekarskie, podczas których słyszą od specjalisty, np. kardiologa, psychiatry, gastrologa sugestię: „proszę rozważyć psychoterapię”, lub „to bardziej temat na wizytę u psychologa”. Szukając pomocy wpisują więc np.: psychoterapia indywidualna katowice, psychoterapia (miasto), dobry psycholog, pomoc psychologiczna (miasto), itp.

Kończąc już, ładna wykonana strona kosztuje czasem dość sporo. Ale wydane na nią pieniądze należy traktować typowo jako inwestycję w swoją pozycję i wizerunek na rynku. Pacjenci/Klienci gabinetów psychoterapii są bardzo zainteresowani tym, by obraz człowieka, do którego mają pójść na terapię był jak najlepszy i profesjonalny.