Motywacje i nawyki konsumentów w sieci prześwietlone! [Infografika]

Czym e-sklepy przyciągają, a czym zrażają do siebie klientów? Vouchercloud wziął pod psychologiczną lupę zachowania e-konsumentów i ich przyzwyczajenia, by dowiedzieć się, co tak naprawdę motywuje ich do zakupów w Internecie.

Jedną z konkluzji płynących z infografiki jest fakt, że klient w świecie zakupów online nie lubi czekać – wystarczy zaledwie 90 sekund, by podjął wstępną decyzję o tym, czy dany produkt znajdzie się w jego koszyku. Jednak tym, co jako pierwsze zadecyduje o pozostaniu na stronie jest prędkość jej załadowania. Jeśli e-sklep nie otworzy się w przeciągu 2-3 sekund, ponad połowa Internautów opuści go, a większość z nich (80%) nie da mu już drugiej szansy.

Jak utrzymać klienta na stronie? Tym, co powoduje najsilniejsze zainteresowanie produktem jest jego ekspozycja – 92,6% ankietowanych wymieniło zdjęcie jako determinantę przy dokonywaniu zakupów w sklepie internetowym, około 1/3 mniej konsumentów sugeruje się materiałami video na temat produktu.

Zapełnienie e-koszyka wybranym towarem nie musi jednak być równoznaczne z finalizacją transakcji. Ok. 4 na 10 osób porzuca zakupy, gdy dowiaduje się o ukrytych opłatach, dla 29% konsumentów barierą w dokończeniu transakcji jest wymóg założenia konta, innych zraża np. zbyt długi proces finalizacji zakupów.

Po więcej interesujących spostrzeżeń zapraszamy do poniższej infografiki.

infografika Psychologia konsumenta