Statystyki i raporty w sklepie internetowym

Statystyki

Omawiana sekcja pozwala na przeglądanie dostępnych w sklepie statystyk. Na ekranie głównym sekcji Statystyki wyświetla się formularz pozwalający na wybór Rodzaju statystyk oraz zakresu dat, które mają być objęte statystyką (Data od..., Data do...). Użytkownik może również ograniczyć ilość wierszy wyświetlanych na ekranie do określonej liczby pierwszych pozycji. W systemie dostępne są 3 rodzaje statystyk, zgodnie z poniższym wykazem.

Statystyki sprzedażowe:

  • Statystyka sprzedaży – wykaz wszystkich sprzedanych w sklepie produktów, wyświetlany w kolejności od produktu, który był najczęściej sprzedawany. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono jakiekolwiek zamówienie, bez względu na to, czy zamówienie zostało potwierdzone.
  • Statystyka sprzedaży potwierdzonych – wykaz wszystkich sprzedanych w sklepie produktów, wyświetlany w kolejności od produktu, który był najczęściej sprzedawany. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono zamówienie i zamówienie to posiada status "potwierdzone", "zaakceptowane", "wysłane" lub "odebrane".
  • Statystyka wyszukiwań – wszystkie wyszukiwane przez użytkowników sklepu słowa wraz z ilością ich wyszukań
  • Zamówienia użytkownika – wykaz ilości zamówień dla poszczególnych klientów
  • Miesięczna statystyka sprzedaży – wykaz wszystkich sprzedanych w sklepie produktów wraz z wartością sprzedaży tych produktów w poszczególnych miesiącach. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono jakiekolwiek zamówienie, bez względu na to, czy zamówienie zostało potwierdzone.
  • Miesięczna statystyka sprzedaży potwierdzonych – wykaz wszystkich sprzedanych w sklepie produktów wraz z wartością sprzedaży tych produktów w poszczególnych miesiącach. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono zamówienie i zamówienie to posiada status "potwierdzone", "zaakceptowane", "wysłane" lub "odebrane".
  • Procentowy udział w sprzedaży dla towaru – statystyka przedstawiająca procentowy udział w sprzedaży dla poszczególnych produktów. Przedstawiony jest udział na podstawie ilości sprzedanych sztuk oraz wartości sprzedaży. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono jakiekolwiek zamówienie, bez względu na to, jaki status posiada to zamówienie.
  • Procentowy udział w sprzedaży dla klientów – statystyka przedstawiająca procentowy udział w sprzedaży dla poszczególnych klientów. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono jakiekolwiek zamówienie, bez względu na to, jaki status posiada to zamówienie.
  • Poziom sprzedaży w skali roku – statystyka przedstawia wartość sprzedaży w poszczególnych miesiącach roku. System przedstawia wyniki również opcjonalnie w postaci wykresu miesięcznego, tabeli miesięcznej, a także wykresu w skali rocznej. Sprzedaż obejmuje wszystkie zamówienia złożone w sklepie bez względu na ich status.

Statystyki zamówień:

  • Zestawienie zamówień niepotwierdzonych – wykaz klientów wraz z ilością i wartością złożonych przez nich zamówień, które nie zostały potwierdzone
  • Zestawienie zamówień nieodebranych – wykaz klientów wraz z ilością i wartością złożonych przez nich zamówień, które nie zostały odebrane
  • Zestawienie zamówień niezaakceptowanych – wykaz klientów wraz z ilością i wartością złożonych przez nich zamówień, które nie zostały zaakceptowane przez administratora sklepu
  • Zestawienie według statusu zamówień – wykaz ilościowy dla zamówień w podziale na status zamówienia. Wyświetlana jest lista wszystkich możliwych statusów zamówień wraz z sumaryczną ilością i wartością złożonych zamówień, które posiadają odpowiedni status. System wyświetla wykresy – ilościowy oraz wartościowy (według sumy) zamówień, zgodnie ze statusami.
  • Największe zamówienia – wyświetlana jest tabela obejmująca zamówienia w kolejności od największego (najwyższej kwoty zamówienia). W tej statystyce brane są pod uwagę wszystkie zamówienia bez względu na status.
  • Towary bez sprzedaży – wyświetlane są wszystkie produkty, które w zaznaczonym okresie nie zostały zamówione ani razu
  • Klienci bez sprzedaży – wyświetlani są wszyscy klienci, którzy w zaznaczonym okresie nie dokonali zakupów

Statystyki odwiedzin:

  • Liczba odwiedzin w podziale na domeny – statystyka przedstawiająca zestawienie w zależności od adresu domenowego, z którego nastąpiło wywołanie adresu sklepu ("bez domeny" oznacza, że klienci wpisali adres sklepu w pasek adresu bez klikania w żaden link).
  • Liczba odwiedzin w skali miesiąca – system umożliwia przeglądanie statystyk w formie wykresu oraz w formie tabeli (w tabeli z kolei można zobaczyć również dzienne odwiedziny oraz wykres z podziałem na domeny).
  • Miesięczna statystyka odwiedzin dla poszczególnych domen – odwiedziny poszczególnych domen, pod którymi znajduje się sklep (w przypadku, gdy sklep znajduje się pod więcej, niż jednym adresem internetowym)
  • Najczęściej odwiedzane produkty – lista odwiedzanych produktów wraz z ilością odwiedzin klientów oraz rozkładem procentowym odwiedzin.
  • Najczęściej odwiedzane promocje – liczba promocji najczęściej odwiedzanych przez klientów wraz z ilością odwiedzin.
  • Najczęściej odwiedzane grupy towarowe – wykaz najczęściej odwiedzanych grup towarowych wraz z ilością wyświetleń danej grupy.
  • Nieodwiedzane grupy towarowe – wykaz grup towarowych, które nie były odwiedzane przez klientów w wybranym okresie.
  • Nieodwiedzane promocje – wykaz promocji, które nie były odwiedzane przez klientów w wybranym okresie.
  • Nieodwiedzane produkty – wykaz produktów, które nie były odwiedzane przez klientów w wybranym okresie.

Chcesz otworzyć sklep? Dobrze trafiłeś!

Skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz kontaktowy - oddzwonimy!

  • 40-950 Katowice, Pl. Grunwaldzki 8-10 , IV p.
  • Nasze biuro czynne jest od poniedziałku do piątku
    w godzinach od 8:30 do 17:00
Zamów demo sklepu AptusShop!×
Oferujemy możliwość bezpłatnego zapoznania się z funkcjonalnością sklepu internetowego AptusShop przez okres 3 tygodni. Bez żadnych zobowiązań z Twojej strony uruchomimy w pełni działający sklep wraz z panelem administracyjnym pod testowym adresem.