Reklama sklepu internetowego na Facebooku

Reklama na Facebooku

Klienci, którzy są fanami sklepu internetowego na Facebooku kupują częściej i więcej. Dołącz do właścicieli sklepów, którzy wykorzystują tę niesamowitą możliwość, aby zwiększać liczbę klientów i internetową sprzedaż.

Własny fanpage

Każdy sklep internetowy może mieć fanpage na Facebooku. Możliwość ta jest udostępniana przez Facebook bezpłatnie. Najlepiej założyć przedtem prywatne konto na Facebooku. Nie musi być ono używane, jednak ułatwi późniejsze zarządzanie fanpage’em.

Konto prywatne służy do celów prywatnych. Natomiast fanpage to konto mające promować sklep. Oferuje dostęp do rozbudowanych statystyk, możliwość tworzenia pełnowymiarowych reklam i przydzielania uprawnień np. dla osoby, która będzie prowadziła stronę społecznościową.

Stworzenie fanpage’a jest niezwykle proste. Możesz to zrobić nawet teraz. Wystarczy skorzystać z tego kreatora. Po wybraniu kategorii głównej podajemy nazwę Twojego sklepu i kategorię szczegółową (później można te ustawienia zmienić). To wszystko co jest potrzebne, żeby zacząć inspirującą przygodę z marketingiem społecznościowym.

Co daje posiadanie fanpage’a na Facebooku?

Fanpage pozwala gromadzić w jednym miejscu „fanów” sklepu internetowego. Są to obecni oraz potencjalni klienci, którzy decydują się na otrzymywanie informacji od sklepu na Facebooku. Gdy klikną przycisk „lubię to” możesz od razu i nieprzerwanie wysyłać do nich informacje o promocjach, konkursach, rabatach, zwiększając tym samym sprzedaż w sklepie i liczbę klientów.

Fani mogą szybko „polubić” daną promocję albo „udostępnić” ją na swoim koncie prywatnym, przez co stanie się widoczna dla ich znajomych. Dobrze przygotowane treści powodują, że zadowoleni klienci mogą łatwo polecać sklep swoim znajomym i innym internautom.

Ponadto, w odróżnieniu od newslettera, treści na fanpage’u są widoczne dla wszystkich internautów, przez co więcej osób może odkryć Twój sklep, ponieważ prowadzenie fanpage’a wpływa znacząco na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google.

Reklama sklepu na Facebooku

Posiadanie fanpage’a ułatwi Ci dotarcie do zupełnie nowych osób, które jeszcze nie odkryły Twojego sklepu. W tym celu możesz stworzyć płatną reklamę. Facebook umożliwia dobór szeregu opcji sprawiających, że trafisz do grupy potencjalnych klientów. Możesz określić wiek, płeć, a nawet zainteresowania osób, którym chcesz wyświetlić reklamę. Dzięki temu reklama na Facebooku jest dużo bardziej skuteczna niż radiowa, prasowa czy telewizyjna.

Co więcej, Facebook nie wymaga wydania kilku tysięcy złotych, aby natychmiast rozpocząć reklamę i osiągnąć zaskakujące efekty. Nawet jeśli dopiero zaczynasz, możesz promować swój sklep za rozsądne pieniądze. Dobra agencja social media przygotuje kampanię, która osiągnie najlepsze efekty.

Integracja sklepu z fanpage’em

Reklama to sposób na zdobycie nowych klientów i fanów. Jednak Twój sklep jest już odwiedzany przez klientów. Możesz łatwo zaoferować im możliwość otrzymywania informacji o promocjach przez Facebooka. W tym celu należy osadzić przycisk „lubię to” na stronie sklepu. W efekcie każdy kto przegląda stronę sklepu albo kupuje produkt jednym kliknięciem staje się „fanem” na Facebooku. Zadowolony klient znacznie chętniej skorzysta z promocji, którą mu w przyszłości zaoferujesz.

Zdobywanie fanów

Wokół zdobywania fanów narosło wiele mitów. Tajemnicą poliszynela jest to, że gdy dopiero rozwijasz Twój e-sklep, nie musisz mieć tysięcy fanów, aby skorzystać z obecności na Facebooku. Każdy pojedynczy klient, który polubi fanpage i będzie zadowolony z informacji, jakie udostępniasz mu na Facebooku, może stać się wyjątkowym ambasadorem Twojej marki. Poleci sklep internetowy znajomym, udostępni informację o promocji albo zrobi ponowne zakupy. Choć pokusa jest duża, nie chodzi o to, aby mieć tysiące fikcyjnych fanów, ale żeby dbać o utrzymanie pozytywnego kontaktu z każdym pojedynczym klientem. To bezpieczna metoda promocji sklepu na Facebooku.

Kupony rabatowe

Jednym z najważniejszych powodów, dla których ludzie polubią Twój fanpage jest chęć otrzymywania informacji o atrakcyjnych promocjach, na przykład o kuponach rabatowych. Proste kupony rabatowe można rozdawać za pomocą wprowadzonej stosunkowo niedawno przez Facebook darmowej funkcji „Oferty”. Dobre agencje social media oferują sklepom internetowym kompleksowe, ciągle ulepszane akcje rozdawania kuponów, które mają na celu skuteczniejsze wykorzystanie tej niezwykłej okazji do reklamowania sklepu. Niemal każdy kto weźmie kupon, zostanie Twoim klientem!

Konkursy

Wielu właścicieli sklepów internetowych, szczególnie mniejszych sądzi, że na tym kończą się możliwości reklamy sklepu na Facebooku. Jednak tak nie jest. Przykładem może być organizacja konkursów wśród fanów. Każdy sklep może przeprowadzić konkurs. Wystarczy w tym celu wybrać kilka drobnych produktów jako nagrody. Konkurs można zorganizować na fanpage’u w każdej chwili.

Jednak podobnie jak w przypadku kuponów rabatowych dobre agencje social media oferują kompleksową organizację konkursu z użyciem specjalnej aplikacji na Facebooku. Pozwala ona niespodziewanie bardziej spopularyzować sklep internetowy, gdy wykorzystuje najnowsze technologie oferowane przez Facebook.

Prowadzić samemu, czy zlecić?

Działania na Facebooku każdy właściciel sklepu może prowadzić samodzielnie. Przemawia za tym chęć zaoszczędzenia pieniędzy. Z drugiej jednak strony inwestycja w profesjonalny marketing społecznościowy daje wymierne efekty: większą częstotliwość zakupów, wzrost wartości koszyka zakupowego i zdobycie nowych klientów. Dlatego dobrze jest zlecić prowadzenie działań na Facebooku specjalistycznej firmie, która osiągnęła wcześniej nadzwyczajne efekty w promocji sklepów internetowych, prowadzeniu kont na Facebooku, optymalizacji reklam oraz posiada odpowiednie oprogramowanie do organizacji skutecznych akcji promocyjnych.

Wybierając odpowiednią firmę należy porównać informacje o posiadanych certyfikatach, doświadczeniu w promowaniu sklepów na Facebooku i o tym, czy firma posiada własne, wykorzystywane wcześniej z sukcesami, oprogramowanie do organizacji akcji promocyjnych.

Podsumowanie

Posiadanie fanpage’a na Facebooku stało się podstawą dla każdego sklepu internetowego, który chce rozwijać się i zwiększać zyski. Fanpage jest przydatny w utrzymaniu stałych klientów oraz w zdobywaniu nowych. Jeśli planujesz otwarcie sklepu internetowego albo już go prowadzisz, skontaktuj się teraz z dobrą agencją social media, która pomoże przygotować strategię promocji Twojego sklepu na Facebooku i zadba o wszystkie szczegóły.

autor: Tomasz Smykowski, Agencja Social Media Websoul

Co daje posiadanie fanpage’a na Facebooku