Nowe prawo w sklepach internetowych

Timeout

Co zmienić w sklepie internetowym w związku z Ustawą o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r.? Jakie klauzule wprowadzić do regulaminu? Co zmienić w funkcjonalnościach? Na te pytania muszą znaleźć odpowiedź przedsiębiorcy, którzy sprzedają przez Internet.

Mamy środek wakacji – sezon urlopowy w pełni. Tymczasem wielu właścicielom sklepów internetowych sen z powiek spędza świadomość, że zima coraz bliżej – 25 grudnia wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta. Trzeba odpowiednio dostosować regulamin e-sklepu.

Czekając na zmiany w sprzedaży przez Internet

Mimo że w internecie pojawia się coraz więcej informacji na temat zmian, które czekają właścicieli sklepów internetowych, warto z nich korzystać. Jeśli publikują je firmy lub eksperci zajmujący się branżą e-commerce, to tym bardziej. Informacji w zakresie prawa regulującego e-sprzedaż nigdy za wiele. Gotowe interpretacje zawarte we wszelkiego rodzaju merytorycznych artykułach mogą być również pretekstem do zapoznania się z pełnym zapisem ustawy o prawach konsumenta.

W momencie, gdy zaczęły się pojawiać pierwsze informacje o tym, że w Polsce trzeba będzie dokonać zmian prawnych, na przedsiębiorców zaangażowanych w internetową sprzedaż padł blady strach. Może wynikało to przede wszystkim z tego, że wszystko, co nowe w prawie, budzi zwykle niepewność? W każdym razie mam wrażenie, że emocje zaczęły nieco opadać, kiedy okazało się, że zmiany, mimo że istotne, nie powinny przeszkadzać internetowym sprzedawcom. Niektórzy podkreślają, że wymogi prawne zwracające uwagę na dobrą komunikację z klientem i konieczność informowania go o przysługujących prawach, pomogą w jeszcze szybszym rozwoju sprzedaży „na odległość”. Pamiętajmy o tym, jak trudno przekonać niektórych użytkowników do internetowych zakupów.

Skorzystaj z pomocy ekspertów

Prawdopodobnie nie każdy przedsiębiorca prowadzący sprzedaż przez Internet ma odpowiednie zaplecze do tego, by we własnym zakresie poradzić sobie z wprowadzeniem niezbędnych zmian. Wiele mniejszych podmiotów gospodarczych będzie musiało skorzystać z pomocy prawników specjalizujących się w e-commerce. Kiedy dowiemy się, jakie funkcjonalności i klauzule wprowadzić, konieczny będzie kontakt z twórcami oprogramowania naszego sklepu.

Zostało naprawdę niewiele czasu. Jeśli jeszcze nie wiesz, czego będą dotyczyły niektóre zmiany, polecamy artykuł w serwisie Nowoczesna Firma.