Responsive Web Design w sklepie – czy warto zainwestować?

Strony responsywne to od jakiegoś czasu „must have” większości internetowych przedsiębiorców. O tym, że liczba osób korzystających ze smartfonów rośnie w bardzo szybkim tempie widzimy z dnia na dzień.

 

Przed wdrożeniem RWD sprawdź czy użytkownicy, do których kierujesz swoją ofertę korzystają z urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja strona jest skierowana do osób starszych, nie spodziewaj się odwiedzin użytkowników smartfonów. Z drugiej strony, jeśli Twój asortyment może liczyć na szeroki odbiór i chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo dokonywania transakcji przez różnego typu klientów, np. w branży FMCG, nie powinieneś mieć wątpliwości, żeby zlecić wdrożenie trybu RWD.

Kiedy warto pomyśleć o responsywnej stronie?

Dobrze, żebyś przyjrzał się stronie swojego sklepu i odpowiedział na pytanie czy zawiera ona dużo treści, która jest ważna i trudno byłoby z niej zrezygnować? Dużo contentu na stronie głównej może sprawić, że strona odczytywana za pośrednictwem smartfona będzie mało czytelna. Nadmiar tekstu czy zakładek spowoduje chaos i sprawi trudności w wygodnym przeglądaniu strony. Jednak nie jesteśmy na straconej pozycji, ponieważ co jakiś czas powinniśmy aktualizować grafikę naszej strony, żeby nie była zbyt archaiczna i w konsekwencji nieatrakcyjna dla odbiorcy. Trendy w projektowaniu grafiki idą w kierunku dostosowywania stron do wymogów użytkowników smartfonów. Jakie są tego rezultaty? Coraz więcej mówi się o przejrzystości stron, używaniu czytelnych zakładek kategorii w postaci charakterystycznych kafli – kwadratów i prostokątów. Osoba, która wchodzi na stronę powinna ogarnąć wzrokiem najważniejsze opcje i mieć wrażenie, że strona zaprasza do zapoznania się ze szczegółami oferty. Musi mieć przyjazny design, który spowoduje, że potencjalny klient poczuje się ugoszczony i nabierze zaufania już od pierwszych sekund, które decydują o tym, czy zaufa witrynie naszego sklepu.

Grafika sklepu z myślą o smartfonach

No dobrze, ale w jaki sposób dostosować do tych wymagań stronę sklepu? Monochromatyczność i oszczędna grafika to może być ważny klucz do stworzenia strony, która nie będzie dominowała nad ofertą produktów. Projekt graficzny internetowego sklepu powinien wydobyć z oferty to, co najbardziej wartościowe. Nie chodzi tu tylko o produkty. Jeśli aktualnie w sklepie oferujemy promocję, organizujemy konkurs czy podejmujemy inne działania na rzecz przyciągnięcia konsumenta do naszego sklepu, pokażmy ją w pierwszej kolejności. Klient powinien zobaczyć, że otrzyma od naszej firmy coś wartościowego. Jeśli zdecydujemy się na sklep internetowy z obsługą RWD, musimy być świadomi tego, w jaki sposób wyświetli się on na różnego typu mobilnych urządzeniach. Od tego czy jego widok będzie tożsamy z wersją, do której użytkownik jest przyzwyczajony może zależeć również sprzedaż.

Jeśli zdecydujesz się na wdrożenie e-sklepu w wersji RWD, możesz osiągnąć:

  • możliwość dotarcia do większej liczby klientów;

  • dywersyfikację urządzeń za pośrednictwem których można odwiedzać Twój sklep;

  • szersze spectrum czasowe, kiedy użytkownik może skorzystać z oferty sklepu;

  • spójny wygląd strony na każdym urządzeniu, niezależnie od wielkości wyświetlacza;

  • lepszą dostępność strony sklepu;

  • inny układ strony z tą samą treścią – zdjęcia i opisy produktów – w zależności od wielkości wyświetlacza;

  • łatwiejsze poruszanie się po stronie – w pionie a nie w poziomie;

  • łatwe zarządzanie stroną – zmiany wprowadzane do kodu są aktualne dla każdej wersji strony sklepu;

  • widok strony dostosowany do potrzeb użytkownika;

  • lepszą identyfikację marki e-sklepu;

  • analizę dotycząca ruchu na stronie w zależności od urządzenia, z którego korzysta klient

  • lepszą konwersję;